Θαλάσσια σπορ: πως να προφυλαχθείτε από τραυματισμούς

Γράφτηκε από My Doctors :: [Πέμπτη, 22 Ιούλιος 2021 13:30]
Θαλάσσια σπορ: πως να προφυλαχθείτε από τραυματισμούς

Από τον Δρ. Νικόλαο Ροΐδη, Διευθυντή του Τμήματος Ισχίου και Γόνατος, Νοσοκομείο Metropolitan General

Ανεξάρτητα εάν συμμετέχετε σε waterskiing, wakeboarding, surfing, paragliding, kite surfing ή jet skiing η συμμετοχή σε θαλάσσια σπορ μπορεί να είναι μια εξαιρετικά διασκεδαστική εμπειρία! Αλλά είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε το πως να προφυλαχθείτε από τους κινδύνους που σχετίζονται με κάθε δραστηριότητα.

Βήματα  για να αποτρέψουμε κοινούς αθλητικούς τραυματισμούς στο νερό

Μερικοί τραυματισμοί είναι αποτρέψιμοι και αυτές είναι μερικές προφυλάξεις που μπορείτε να πάρετε:

Καλή ενυδάτωση 

Το μυοσκελετικό σύστημα και ειδικότερα οι μύες σας λειτουργούν καλύτερα όταν ενυδατώνονται. Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει μυϊκές κράμπες και μπορεί να οδηγήσει σε θλάσεις ή ρήξεις μυών. Ο Δρ Ροΐδης εξηγεί εδώ ότι «ένα σημαντικό μέρος της πρόληψης τραυματισμών μπορεί να γίνει προτού καν μπούμε στο νερό. Για την βέλτιστη σωματική δραστηριότητα ένας συνδυασμός ενυδάτωσης με νερό και διάλυμα ηλεκτρολυτών είναι η καλύτερη λύση».

Διατάσεις 

Ισχύουν οι ίδιες αρχές όπως και σε κάθε άλλη αθλητική δραστηριότητα. Οι διατάσεις αυξάνουν το εύρος της κίνησής σας και αποτρέπουν τους τραυματισμούς και τις μυϊκές θλάσεις. Η «επαρκής προθέρμανση οδηγεί σε χαμηλότερο κίνδυνο τραυματισμών τόσο για αθλητισμό εδάφους όσο και για αθλητικές δραστηριότητες στην θάλασσα» τονίζει το Δρ Ροΐδης.

Ασφάλεια νερού

Φορέστε ένα σωσίβιο γιλέκο όταν συμμετέχετε σε θαλάσσια σπορ. Ακόμη και οι καλύτεροι κολυμβητές μπορεί σε κάποιες συνθήκες να κουραστούν πολύ και να υπάρξει σημαντικό πρόβλημα. Οι περισσότεροι άνθρωποι ξέρουν ότι ένα σωσίβιο απαιτείται κατά την οδήγηση σκάφους ή σε ένα σκι θαλάσσης, αλλά είναι απαραίτητο ακόμα και σε πιο ελαφρές αθλητικές δραστηριότητες όπως οι σανίδες πλοήγησης σε όρθια θέση (SUP, stand up paddles).

Γνωρίστε τα όριά σας 

Η συμμετοχή σε όλες τις αθλητικές δραστηριότητες προϋποθέτει δεξιότητα, δύναμη και εμπειρία. Αυξήστε προοδευτικά την ένταση ανάλογα με τις ικανότητές σας και την εμπειρία σας.

Φορέστε ένα κράνος 

Ανάλογα με το είδος της αθλητικής δραστηριότητας πρέπει  να φορέσετε ένα κράνος για να αποφύγετε ένα τραυματισμό κεφαλής. Ένα τραύμα στο κεφάλι στο νερό δεν είναι λιγότερο σοβαρό από ότι στο έδαφος.

Κάντε ένα διάλειμμα 

Εάν έχετε ένα τραυματισμό ή μια μυϊκή θλάση, σταματήστε την δραστηριότητα και χαλαρώστε έτσι ώστε ο τραυματισμός σας να μην επιδεινωθεί. Στην συνέχεια θα πρέπει να αναζητηθεί κατάλληλη ιατρική φροντίδα ανάλογα με την σοβαρότητα του τραυματισμού.

Social share
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd