Έχουμε μάθει να μιλάμε περισσότερο για το γονιό το θύματος, για το πώς μπορεί να αναγνωρίσει αν το παιδί του έχει πέσει θύμα σχολικού εκφοβισμού, πως θα το βοηθήσει. Τι γίνεται όμως στην αντίθετη πλευρά; Πως αντιμετωπίζει ο γονιός το παιδί του αν καταλάβει ή αν του πουν (από το σχολικό κυρίως περιβάλλον) ότι παρενοχλεί και εκφοβίζει άλλα παιδιά;
Σίγουρα δεν είναι μία εύκολη κατάσταση, καθώς εκείνο μπορεί στην αρχή να αρνηθεί τα πάντα. Γι αυτό λοιπόν γονιέ:
- Στάσου δίπλα του και όχι απέναντί του επικριτικά, με κύριο στόχο σου την τιμωρία του. Προσπάθησε με ήρεμο τρόπο να του εξηγήσεις, ότι δεν έχει το δικαίωμα να πράττει και να φέρεται με αυτόν τον τρόπο σε κανέναν.
- Φέρε στη μνήμη του πιθανά περιστατικά που κάποιος το κορόιδεψε ή αν θυμάται να κορόιδεψαν κάποιον φίλο του. Ρώτησέ το πως αισθάνθηκε τότε και εξήγησέ του ότι το ίδιο άσχημα νιώθει και το κάθε υποψήφιο θύμα του.
- Ρώτησέ το τι κερδίζει με το να κάνει τους ανθρώπους γύρω του δυστυχισμένους. Ποιο είναι το δικό του όφελος με το να τον αποφεύγουν οι φίλοι του ή να είναι μαζί του επειδή το φοβούνται; Δώσε του να κατανοήσει ότι με τις πράξεις ή και τα λόγια του κάνει τα άλλα παιδιά δυστυχισμένα και πως θα το θυμούνται σαν παρα΄δειγμα προς αποφυγή και όχι προς μίμηση.
- Παρατήρησε μήπως το παιδί σου …απλά αντιγράφει και μιμείται επιθετικές συμπεριφορές μέσα από το οικογενειακό σου περιβάλλον. Υπάρχει κάποιος στο στενό ή στο ευρύτερο περιβάλλον σου που είναι επιθετικός; Η επιθετικότητα δεν είναι μόνο σωματική!
- Δείξε του ότι το αγαπάς και το νοιάζεσαι, ότι είσαι δίπλα του και το στηρίζει; στις καλές του στιγμές αλλά είσαι επίσης δίπλα του να το στηρίξεις και να το βοηθήσεις να ξεπεράσει και τις κακές.
- Μάθε να του λες “μπράβο” όταν προσπαθεί να βελτιώσει την συμπεριφορά του.
- Ενημέρωσέ το για την πιθανή πορεία εξέλιξής του,
- Συζητήστε μαζί για τα πρότυπά του και βοήθησέ το να αρχίσει να αποκτά θετικά πρότυπα και να κάνει σχέδια για το μέλλον του.
- Μίλησέ του για την ισότητα και το δικαίωμα στην ίση μεταχείριση για όλους. Προσπαθήστε μαζί να βρείτε ιστορίες, ταινίες, τραγούδια ή οποιοδήποτε άλλο παράδειγμα μιλάει για την προσωπική ελευθερία, την διαφορετικότητα, τον σεβασμό, την βία, την υποτίμηση, τον εξευτελισμό, οποιαδήποτε ανθρώπινη αξία που πλήττεται και καταδυναστεύεται.
- Τέλος μίλησε με τους δασκάλους ή τους καθηγητές του.
- Μαρίνα Μόσχα